divendres, 3 d’agost del 2007

La pàgina web de l’Ajuntament recull les recomanacions per als viatges contractats

Sabadell. La pàgina web de l’Ajuntament recull les recomanacions generals per a aquells que marxin de viatge aquest estiu. Les recomanacions per als consumidors aconsellen, a aquells que vulguin viatjar per compte propi, que sol·licitin informació o ajut per preparar el viatge a les oficines de turisme, les ambaixades, els consolats o les companyies de transports. En el cas de buscar l’assessorament d’una agència de viatges, és preferible fer-ho en aquelles que disposin del número d’identificació que atorga l’Administració, ja que es tracta d’una garantia de legalitat. Comerç recomana comprovar els serveis que s’inclouen en el preu, com ara bitllets d’avió, taxes, trasllats entre aeroport i hotel, categories dels hotels, àpats, entrades a monuments, excursions i visites facultatives, etc. Així mateix, s’especifica que si durant el viatge s'incompleixen les estipulacions del contracte, els consumidors tenen el dret de reclamar tant en la via arbitral de consum com en la via judicial. L’agència de viatges té una fiança que cobreix el reembossament dels fons dipositats o la repatriació dels viatgers. A més, l'agència de viatges està obligada a tenir a disposició del client fulls de reclamació. Un apartat del document s’encarrega específicament del transport aeri. S’hi recomana arribar a l'aeroport amb una antelació mínima d'una hora abans de la sortida del vol, si és nacional, i abans de dues, si és internacional. S’informa als consumidors que, si han de formalitzar una queixa pel funcionament dels serveis de la terminal, poden utilitzar els Fulls Oficials de Reclamació/Denúncia que té l’aeroport. La reclamació haurà de dirigir-se a la companyia aèria quan s’hagi contractat únicament el transport, o als organitzadors i agències de viatges quan es tracti d’un vol realitzat en el context d’un viatge combinat.