
La resolució de la Generalitat, que es va donar a conèixer el passat 26 de novembre, s’obté a través del compliment obligat de disset criteris bàsics sobre qualitat ambiental i d’una segona sèrie de criteris opcionals, vint-i-quatre en total, en els quals s’ha d’obtenir una puntuació mínima en cadascun d’ells. Entre les qüestions d’obligat compliment destaquen aspectes com que:
· Les instal·lacions d'oficines disposin d'un sistema d'interrupció automàtic i d’apagada de llums a l'acabar la jornada.
· S’implanti un sistema de recollida selectiva de paper, cartró, plàstics, piles, làmpades, tòner i bateries; amb contenidors retolats de forma clara, visible i pedagògica.
· Es disposi d'un pla de manteniment del clima i instal·lacions sanitàries amb llibre de revisions efectuades.
· El 50%, com a mínim, del paper d'impressió i escriptura i el 25% del paper higiènic sigui reciclat o lliure de clor (TCF); amb etiqueta ecològica oficial, o altra etiqueta ISO 14024 o lliure de clor al 100% segons declaració del fabricant.
· Els aparells d'aire condicionat i calefacció disposin d'un sistema automàtic de connexió i desconnexió ajustat als horaris d'obertura.
· El 70%, com a mínim, dels equips ofimàtics (ordinadors, pantalles, fax, impressora, fotocopiadores, escàners, .. ) siguin Energy-Star.
· El 90%, com a mínim, de les llums interiors utilitzin làmpades d'eficiència classe B o superior.
· Els empleats rebin informació i formació sobre els criteris ambientals que regeixen l'oficina.
· La xarxa d'oficines informi i tingui la informació disponible per als usuaris de la seva política ambiental, les mesures aplicades i el distintiu de garantia de Qualitat Ambiental de la Generalitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada