dijous, 8 de març del 2007

Prop de 200 persones presents a la 3ª Jornada AMTU sobre les millores en el transport urbà

Terrassa. Ahir va tenir lloc a Terrassa la 3ª jornada AMTU sobre millores en el transport urbà, amb la presència de prop de 200 tècnics, regidors i diversos agents relacionats amb la mobilitat. La jornada va ser inaugurada pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que ha reiterat el compromís que el govern de la Generalitat ha adquirit amb els municipis de l’Agrupació de Municipis amb transport Urbà (AMTU) per al seu finançament, i que representarà un ajut de 10 milions d’euros l’any 2010. Aquest compromís es va formalitzar el passat mes de juliol amb la signatura del conveni entre l’ATM, la Generalitat i l’AMTU per a la inclusió en el proper Contracte programa els municipis adherits a l’AMTU. Joaquim Nadal també es va referir durant el seu parlament a la necessitat de tractar la mobilitat com una política social, atès que els transport públic és essencial per a la sostenibilitat i la cohesió social. Nadal ha destacat la importància de treballar de manera conjunta amb els ajuntaments ja que “junts, som molt més forts que separats”. En l’acte inaugural també va intervindre el president de l’AMTU, Josep Mayoral, que ha fet referència a la trajectòria de l’AMTU en aquests últims anys i la importància que ha adquirit com a interlocutor entre el món local i les administracions en matèria de transport públic i mobilitat. La primera sessió de la jornada va tractar sobre “finançament i infraestructures”, amb les ponències de Ramón Seró, director general de l’ATM, i Manel Nadal, Secretrari per la Mobilitat de la Generalitat. La segona sessió es van tractar diversos temes sobre les “millores del transport urbà”, amb les ponències de Carme Fàbregas, cap de Sistemes de l’ATM, que ha parlat sobre el Sistema d’Ajut a l’Explotació (SAE). finalment, en la cloenda, Maria Costa, vicepresidenta de l’AMTU i responsable del projecte europeu PIMMS, va exposar les principals conclusions extretes de la jornada, entre les quals hi ha la necessitat d’apostar per treballar d’una manera coordinada entre els ajuntaments i entre les administracions, per tractar els viatgers com a clients i no només com a usuaris i per entendre la mobilitat com una política social, entre altres.