Sabadell. El projecte de fusió, aprovat pels consells d’administració de les quatre entitats, està en la recta final de tramitació, amb la previsió que als propers dies el Banc d’Espanya aprovi el Pla d’Integració i la Comissió Europea doni el vist-i-plau definitiu perquè es puguin convocar les assembles generals extraordinàries.
La denominació comercial parteix del concepte “Unió” inclòs en el nom social expressat en el projecte d’Estatuts i en els registres i documentació oficial de constitució. Des de fa mesos, s’ha estat treballant en la creació de la marca comercial; un procés que va tenir una primera fase consistent en la convocatòria d’un concurs intern, a fi que els empleats de les quatre caixes poguessin fer les seves propostes de noms. La iniciativa va tenir una acollida satisfactòria per part de les plantilles, i es van presentar més de 9.000 noms, entre els quals ha sortit un guanyador.
Posteriorment, ha tingut lloc una segona fase, en què l’agència morillas, especialitzada en identitat de marca, ha dut a terme tot el procés de creació del nom i el del desenvolupament de la marca, que inclou el logotip, el símbol i el lema corporatiu, així com la seva posterior aplicació en els diferents suports.
D’un temps del verb “unir”, s’ha creat un substantiu, al qual se li ha donat personalitat
pròpia i singularitat, sobretot amb la incorporació d’una doble ena (Unnim), que no
solament vol projectar una imatge innovadora i moderna, sinó també un missatge
simbòlic, mitjançant el grafisme de la doble “nn” i la “m”, que simbolitzen els ponts i el
vincles que uneixen les quatre caixes, que uneixen voluntats, que uneixen persones, que uneixen projectes i territoris... La mateixa sonoritat que provoca la doble ena (consonant geminada) posa èmfasi especial en aquest punt. Per la seva part, la tipografia, amb formes suaus i arrodonides, té el propòsit de reflectir calidesa i proximitat.
El símbol s’ha format amb quatre formes orgàniques que recorden tant la “c” de les caixes com la “u” de la unió, i que partint dels colors corporatius originaris de cada caixa (vermell, verd, blau i taronja) s’integren i se sobreposen, formant un joc de colors dinàmic, modern, transparent i lluminós, amb una alta capacitat de ser recordat.
El “claim” o lema corporatiu, que acompanya el nom i el símbol, és “la caixa que suma”, una frase que reforça el nou concepte, i vol transmetre els valors de la unió en la nova caixa, que se sintetitzen en compromís, servei, proximitat, innovació i professionalitat. Aquests valors provenen de la cultura institucional de cadascuna de les caixes, en què la qualitat de servei, la màxima atenció a les persones i la iniciativa i la innovació són compromisos fonamentals.
2 comentaris:
Lídia, ¿com estem? Gràcies de nou per la feina que fas. La meva visió del tema: http://ossul.blogspot.com/2010/02/les-caixes-catalanes-ens-unnim-per-ser.html. Una abraçada.
Sembla el nom d'una secta!!
Publica un comentari a l'entrada