dimecres, 8 de juliol del 2009

S’inicia la segona fase de les obres del perllongament d’FGC al passeig de la plaça Major de Sabadell

Sabadell. Coincidint amb l’inici d’una nova fase de les obres del projecte del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a la ciutat, la configuració del trànsit a la plaça canviarà a partir de dimarts 14 de juliol. En aquest sentit, els dos carrils habilitats fins ara per al trànsit de vehicles a la banda oest, passaran a la banda est del passeig de la plaça, un cop enllestits els treballs en superfície corresponents a aquesta part de la coberta de la nova estació.
A més, la proximitat de les obres de construcció d’una rampa d’accés al futur aparcament projectat en aquest punt, limitaran l’espai disponible, de manera que es reduirà el nombre de carrils de dos a un al passeig de Manresa, que comunica amb la plaça, i es regularà el pas amb semàfors en aquest tram.
Coincidint amb aquestes obres, la circulació per la plaça quedarà restringida exclusivament a taxis i vehicles de transport públic, entre la plaça de l’Àngel i el carrer d’Alfons XIII.
Les obres que ara comencen consisteixen en els treballs d’arqueologia en aquesta part, per després poder executar el desviament de serveis afectats, la construcció dels murs pantalla de la banda oest, així com la part de la llosa de la coberta que manca per fer. Aquesta planificació de les obres de construcció de l’estació d’FGC de Plaça Major per fases respon a la voluntat del Govern de minimitzar les afectacions en el trànsit de vianants i vehicles i compaginar en la mesura del possible les obres amb les necessitats de mobilitat del veïnat.
Així, els treballs a la banda est es van iniciar la primavera de l’any passat, amb el desviament del trànsit cap a la banda oest, tot mantenint els dos carrils existents fins el moment.
Les obres avancen en 3 de les 4 noves estacions, en el pou d’introducció de les tuneladores i en el tram final de túnel, al nord de Sabadell, que s’executa entre murs pantalla.
Pel que fa als túnels, la tuneladora que ha de començar a perforar el de la via 2 ja està construïda i arribarà, per peces, durant aquest estiu, des d’Alemanya.
Amb una inversió global de 400 MEUR, el perllongament millorarà notablement la mobilitat interna i externa de la ciutat, atès que la dotarà d’un servei de metro urbà amb freqüències de pas competitives per enllaçar amb Barcelona i altres municipis del Vallès.