dimecres, 4 de novembre de 2009

La línia Barcelona-Vallès de FGC comptarà amb 24 nous trens

Vallès Occidental. El consell d’administració de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha aprovat la compra de 24 noves unitats de la sèrie 113 per a la línia Barcelona Vallès. FGC ha adjudicat aquesta compra a un consorci format per les empreses ALSTOM-CAF per un import de 155 MEUR.
La línia Barcelona - Vallès disposa actualment d’un total de 42 trens, dels quals 20 (sèrie UT-111) i estan formats per 3 cotxes, i els altres 22 (sèrie UT 112) i estan formats per 4 cotxes.
Amb aquest parc es presta actualment el servei a la línia, tant pel que fa als trams urbans (L6 + L7) com als suburbans (S1 + S2 + S5 + S55). En hora punta es realitzen fins a un total de 32 circulacions/hora i sentit, la qual cosa requereix 35 trens en servei, i en resten 7 (16%) com a reserva per a incidències i manteniment.
Les actuacions en curs com la nova estació de Volpelleres, el perllongament dels ramals de Terrassa i Sabadell i la nova cua de maniobres a Plaça Catalunya (en fase de redacció del projecte), suposaran un increment del servei que fan necessària l’adquisició de nous combois. Segons el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya (PTVC), la demanda podria arribar a créixer més d’un 30% en els propers 10 anys.
Així tenint en compte la disponibilitat de noves infraestructures i l’evolució de la demanda futura FGC ha dissenyat un increment d’oferta evolutiu que té com objectiu arribar a 40 trens/hora el 2015.

Per donar aquest servei es requerirà un parc de fins a 66 trens. Tenint en compte l’obsolescència tecnològica dels trens de la sèrie UT 111, es preveu que el parc de 66 unitats de tren necessàries es composi dels actuals 22 trens de la sèrie 112 i 44 nous trens de la sèrie 113.
L’adquisició d’aquest nou parc mòbil es farà en dues etapes. En una primera fase caldran 24 trens que permetran oferir el màxim servei possible i millorar-ne la qualitat amb la renovació del parc de trens. És en aquest sentit que s’ha realitzat l’adjudicació d’aquestes 24 noves unitats que seran entregades entre el tercer trimestre del 2013 i el tercer trimestre de 2014.
En una segona fase es realitzarà la fabricació i subministrament de la resta dels 20 trens necessaris després del corresponent encàrrec.

1 comentari:

Anònim ha dit...

A veure si fa que no vagin tan plens els trens