dijous, 14 de maig del 2009

L’alcalde reitera l’oposició total a la construcció del túnel ferroviari sota el Turó de Montcada

Montcada i Reixac. L’alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, reitera “l’oposició total” a la construcció d’un túnel ferroviari sota el Turó de Montcada, prevista a l’esborrany del pacte nacional d’infraestructures, que va aprovar dimarts el consell de govern de la Generalitat de Catalunya. Aquest túnel connectaria de forma directa les estacions de Torre Baró i Cerdanyola, reduint en deu minuts la durada del trajecte entre Terrassa, Sabadell i Barcelona. Això suposaria que aquests trens semidirectes no passarien per cap de les tres estacions de Montcada i Reixac a les línies 4 i 7 de rodalies.
El govern municipal ja va advertir el març passat que l’Ajuntament no donaria suport a la construcció d’un nou túnel ferroviari al municipi, després que el govern estatal presentés el pla d’infraestructures ferroviàries de rodalies de Barcelona 2008-2015.
“No admetrem una altra agressió al Turó ni més infraestructures que suposin noves barreres arquitectòniques al municipi; ja el tenim prou fragmentat. Aquest túnel no és necessari, com ja vam demostrar en el seu moment, i molt menys si ha de suposar un empitjorament del servei de transport ferroviari per als montcadencs i montcadenques, ja que els trens que circularien per aquest nou túnel no s’aturarien a cap de les estacions de la ciutat”, assenyala l’alcalde.
César Arrizabalaga recorda que el Ple municipal va aprovar per unanimitat al setembre de 2001 oposar-se a la construcció del túnel del Turó, actuació prevista al Pla Director d’Infraestructures de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). L’any 2003 el Consistori va presentar a l’ATM un estudi tècnic que avalava la postura municipal. Aquesta posició es va veure reforçada amb un important suport popular, traduït en les més de 4.000 signatures que la plataforma ciutadana contra el túnel va presentar davant la Generalitat de Catalunya per reclamar la retirada del projecte.