dijous, 12 de març de 2009

Turiswork obre les portes a Fira Sabadell a partir d’avui i fins al proper dissabte

Sabadell. Aquest matí ha obert les portes la Fira Professional d’Incentius i Reunions per a Empreses Turiswork. Aquest certamen reuneix les empreses del sector del turisme de negoci, dels recursos humans i de l’organització d’esdeveniments especials, tot oferint un fòrum de debat obert i un punt de trobada per a tots els professionals d’aquest àmbit. Turiswork és un saló organitzat per Fira Sabadell en col·laboració amb el Consorci de Turisme del Vallès Occidental i que compta també amb el suport de la Diputació de Barcelona. Tot i que està dirigit a professionals, disposarà d’un dia d’obertura al públic general. Serà el proper dissabte,14 de març, de 10 del matí a 3 de la tarda.
Durant l’acte d’inauguració Manuel Bustos, alcalde de Sabadell, ha mostrat la seva satisfacció per la posada en marxa d’aquest Fira “que pretén ser no només de Sabadell, sinó de tota la comarca”. Ha agraït la presència dels més de 60 expositors “en uns moments difícils com els que estem vivint”. Olga Olivé, presidenta del Consorci de Turisme del Vallès Occidental, ha explicat que “en l’àmbit del turisme de reunions el Vallès Occidental disposa d’un gran nombre d’infraestructures i serveis”. Per la seva banda, Joan Carles Vilalta, director general de Turisme de la Generalitat de Catalunya, ha recordat que el sector turístic representa un 12% del PIB català i ha alabat “el seny amb què s’ha plantejat aquesta Fira”. Antoni Rebolleda, president del Consell Comarcal del Vallès Occidental, ha destacat que un saló com aquest és “molt encertat perquè és el reflex que la societat respon als reptes que tenim” i una de les eines per fer-ho és el sector turístic. Finalment Carles Ruiz, diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, ha felicitat aquesta iniciativa i ha destacat que “la Fira ha fet una aposta molt valenta de plantar cara i de tirar endavant perquè tenim moltes possibilitats en una comarca que no ha estat tradicionalment turística, perquè que té un territori amb moltes empreses”.
En aquests moments de crisi econòmica, el turisme de negoci és un mercat emergent que està experimentant una constant progressió. L’any 2006 aquest sector ja va representar un impacte econòmic directe de més de 20 milions d’euros als municipis de la província de Barcelona i s’estima un creixement per als propers anys d’un 20%. La importància del turisme de negoci es deu a l’efecte multiplicador que afecta els sectors implicats. D’una banda, contribueix a elevar la despesa mitjana dels visitants, donant suport a la generació i distribució de l’ingrés en les localitats i generant més llocs de treball. D’altra banda, aporta regularitat a l’estacionalitat de la demanda turística i millora l’ocupació en aquest àmbit en temporades baixes.