dimarts, 9 de juny del 2009

Visita a la tuneladora dels portaveus municipals i la Plataforma Soterrament

Montcada i Reixac. Una delegació municipal, encapçalada per l’alcalde de Montcada i Reixac, César Arrizabalaga, i formada per tots els portaveus municipals, excepte la del Partit Popular, i acompanyats per representants de la Plataforma “Tracte Just. Soterrament Total”, han visitat les obres de la Línia d'Alta Velocitat (LAV), als terrenys del pou d'atac, ubicats a la confluència dels rius Besòs i Ripoll, al costat del col·legi Font Freda.
La delegació ha aprofitat una parada tècnica de la màquina per visitar l’interior de les instal·lacions de la tuneladora “Montcada”. El grup ha rebut in situ les explicacions tècniques del funcionament interior de la perforadora per part dels responsables de l'Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif).
Els tècnics d’Adif han explicat als visitants algunes dades curioses de l’obra, com la previsió d’utilitzar més de 10.500 dovelles -que són les peces encaixades entre sí que formen l'estructura circular de formigó del túnel-, que el punt més baix del túnel estarà ubicat a l’alçada del parc de les Aigües, a 54 metres de profunditat, o que treballen més de 20 persones a cada torn durant 24 hores al dia ininterrompudament. De moment, la tuneladora ja ha avançat 96 metres.
Els responsables de l’actuació també han explicat a la delegació que paral·lelament s’està construint un pou de ventilació i seguretat al parc de les Aigües amb una tuneladora vertical, una màquina pionera a Espanya que permet construir un pou sense que hagi operaris a l’interior treballant. Un cop finalitzat es construiran 6 pous més al llarg del traçat per a la ventilació, bombeig i sortides d'emergència.
La tuneladora, que va iniciar els treballs de perforació el passat 28 d’abril, treballa en direcció al Nus de la Trinitat. Té una llargada de 105 metres i un diàmetre d’11 metres i recorrerà una distància de 3.017 metres des del pou d'atac fins el túnel de sortida, que es trobarà ubicat al camp de futbol de Vallbona. La previsió dels tècnics de l'obra és que es perfori una mitjana de 10 metres diaris, en funció de les característiques del terreny. El tram comprés entre Trinitat i Montcada i Reixac està pressupostat en 127.653.245 euros.